اتهام کودک آزاری در سال 1993

در ۲۴ اوت ۱۹۹۳ درست در هنگام اجرای سومین قسمت تور جهانی خطرناک، جکسون توسط پسری ۱۳ ساله بنام جردن چندلرو پدرش دکتر ایوان چندلربه سوءاستفادهٔ جنسی از کودکان متهم شد .کمی بعد از آن، صدای ایوان چندلر در یک مکالمهٔ تلفنی ضبط شد که در کنار سخنان دیگر می‌گفت: «اگه این کارو بکنم دوران بزرگ من شروع می‌شه. ممکن نیست ببازم. هر چی بخوام گیرم می‌یاد و اونا تا ابد نابودند. این پایان کار مایکله».ایوان چندلر پدر شاکی، در منطقهٔ بورلی هیلز، نیویورک، به شغل دندانپزشکی اشتغال داشت اما فیلمنامه‌نویسی کاری بود که همیشه آرزویش را در سر می‌پروراند. ایوان از مایکل خواسته بود تا برای اینکه بتواند پروژهٔ ساخت فیلم‌هایش را به انجام برساند، به مدت ۴سال و هر سال، مبلغ ۵میلیون دلار به او پول پرداخت کند که جمعاً بالغ بر ۲۰میلیون دلار می‌شود و مایکل را تهدید کرد که در غیر اینصورت اتهام سو استفادهٔ جنسی را مطرح می‌کند. هنگامی که مایکل درخواست ایوان را رد کرد، او بسیار عصبانی شد و به مایکل گفت که اتهام سو استفادهٔ جنسی از پسرش را به گوش همه می‌رساند.

 

در صبح روز ۱۷آگوست ایوان جردن را نزد یک فیزیوتراپ برد. در آنجا ادعا کرد که جکسون پسرش را مورد سو استفادهٔ جنسی قرار داده‌است. او همچنین جزئیات این رابطه را شرح داد. اما او اصلأ قصد شکایت از مایکل و علنی کردن این اتهامات را نداشت. بلکه قصد داشت با ترساندن مایکل و وادار کردن او به سازش خصوصی بر سر این مسئله، به پول برسد. اما فیزیوتراپ در پیروی از قوانین ایالت کالیفرنیا، این ادعاها را به «سازمان ملی کودکان و خانواده» گزارش داد.

تیم‌های قانونی ایوان چندلر و جکسون وارد کار شدند، سپس ایوان چندلر شروع به چانه زنی کرد تا قضیه را با توافق مالی پایان دهد، اما موفقیتی بدست نیامد؛ چندلر بر سر مبلغ چانه می‌زد، اما جکسون نیز با رد درخواست‌های او چند پیشنهاد داد. سپس جردن جزئیات تصویری، از آنچه ادعا می‌کرد اندام جنسی مایکل است را ترسیم نمود.تحقیقات رسمی شروع شد. نورلند تفتیش شد، بچه‌ها و تعداد زیادی از خویشاوندان، اینکه او بچه باز باشد را قاطعانه رد کردند. وضعیت جکسون وقتی بدتر شد که خواهر بزرگترش لاتویا جکسون او را به بچه بازبودن متهم کرد، بیانیه‌ای که لاتویا بعداً پس گرفت و گفت که به خاطر تهدید شوهرش جک گوردون، مجبور به انجام این کار شده بود. لاتویا گفت که گوردون تهدید کرده بود، مایکل را به قتل می‌رساند.بازپرسان از تمامی کارکنان نورلند و تک‌تک کودکانی که از آن مکان بازدید کرده بودند بازجویی به عمل آوردند اما هیچ‌کدام از کودکان جکسون را متهم نکردند. از بدن برهنهٔ جکسون نیز به مدت ۲۵ دقیقه در نورلند تفتیش به عمل آمد. این تفتیش به منظور بررسی وجود تطابق دقیق، با تصویر ارائه شده از طرف جردن چندلر انجام شد. جردن تصویر یک آلت تناسلی ختنهشده را برای پلیس کشیده بود در حالیکه جکسون ختنه نشده بود. به همین دلیل تفتیش مزرعهٔ نورلند و بدن جکسون بی‌نتیجه ماند. دو روز پس از تفتیش بدنی، جکسون در سخنرانی‌ای پراحساس که به صورت زنده از شبکهٔ سی ان انپخش می‌شد، دربارهٔ آنچه که در جریان بود صحبت کرد. او اعلام بی‌گناهی نمود و از آنچه به عنوان «پوشش غرض ورزانهٔ رسانه‌ای» نام برد انتقاد کرد.در اول ژانویه ۱۹۹۴ وکلای جکسون با وجود مخالفت خود جکسون، با خانوادهٔ چندلر و تیم حقوقی آن‌ها به مبلغ ۲۲ میلیون دلار در خارج از دادگاه به توافق رسید. این مبلغ توسط بیمهٔ جکسون پرداخت شد. جکسون هرگز دستگیر نشد و پرونده با اعلام اینکه شواهد کافی در دست نیست بسته شد. ۵ماه پس از مرگ جکسون در سال ۲۰۰۹، ایوان چندلر، پدر جردن چندلر در آپارتمان خود با شلیک گلوله به سرش خودکشی کرد. در سال ۲۰۱۱ یکی از منابع سازمان دولتی کودکان و خانوادهٔ آمریکا گفت در بازجویی‌هایی که از جکسون داشته‌اند او را بی‌گناه تشخیص دادند.

قسمتی از سخنرانی مایکل:

من اوایل این هفته وادار شدم تا به معاینهٔ غیرانسانی و توهین آمیز ادارهٔ قضایی سانتا باربارا و ادارهٔ پلیس لس‌آنجلس، تن بدهم. آن‌ها حکم کتبی معاینهٔ بدن مرا به من تحویل دادند، که به آن‌ها اجازه داد تا بدنم را معاینه کنند و از آن عکس بگیرند... این حکم، همچنین مرا مجبور کرد که در تمام معایناتی که پزشک مخصوص آن‌ها لازم می‌دانستند، با او همکاری کنم. تا بتواند وضع پوستم را به خوبی بررسی کند و ببیند آیا من «پیسی» یا هر بیماری پوستی دیگری دارم یا نه.من در طی مدت حیاتم، فقط سعی کرده‌ام تا به هزاران هزار کودک کمک کنم تا زندگی شادی داشته باشند. وقتی کودکی را در حال رنج کشیدن می‌بینم، به گریه می‌افتم... با من همانند یک جنایتکار، رفتار نکنید. زیرا من بی‌گناهم.

--------------------------------------------------------------------

نظر شما چیه؟ بیگناه یا گناه کار؟

من که میگم...

بیگناه!!!!!

 

نظرات شما عزیزان:

یاسی
ساعت17:05---31 مرداد 1394
معلومه بیگناهه
پاسخ: موافقم


Argo
ساعت15:38---17 تير 1394
عجب!
اگه خودش میگه بیگناهه هس دیگه!
ای بابا!
پاسخ:موافقم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



برچسب‌ها: